Handelsbetingelser

Proplant.dk ApS
Østervangsvej 17
8830 Tjele
TLF: +4593942121
CVR: 41211385

Betaling

Efter kreditgodkendelse, kan der anvendes fakturabetaling.

Offentlige virksomheder (statslige, regions- og kommunale) kan faktureres via EAN, elektronisk faktura.

Proplant.dk ApS modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Proplant.dk ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Proplant.dk ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 2-10 dage. (nogle planter står i NL)

Proplant.dk ApS afsender varer med følgende: GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, PostNord – Privat, PostNord – Valgfrit udleveringssted samt med Brink, AH-Transport og Danske Fragtmænd.

Fragten bliver beregnet ud fra vægt og størrelse.


Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Proplant.dk ApS at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på, ikke levende, produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Proplant.dk ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Reklamation over planter skal foretages på dagen for modtagelse. Der er tale om levende varer, der ved forkert opbevaring eller håndtering, kan tage varigt skade. Med reklamation skal der altid følge fotodokumentation.

Proplant.dk ApS dækker ikke returneringsomkostningerne.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Proplant.dk ApS
Østervangsvej 17, 8830 Tjele

TLF: +4593942121

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.