HANDELSBETINGELSER
Bestilling af varer
Ved afslutning af din varebestilling får du automatisk en e-mail med forhånds kvittering/bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Ved udsolgte varer vil der blive sendt en e-mail til kunden med leveringstid. Kunden kan her vælge at ophæve købet.
Når ordren er gennemset af os, tastes den i proplant.dk systemet, hvorfra du får en endelig bekræftelse.
Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud.
Priser / betaling
Alle priser er på godeplanter.dk er inkl. 25 % moms og i Danske kroner (DKK), hvor intet andet nævnes. Der hæves ikke penge fra din konto før varen er sendt.
1. Betalingsmuligheder
Betaling efter faktura.
Betaling via netbank (Forud indbetalt)
EAN (KUN offentlige institutioner)
Vi tillægger ikke betalingsgebyr, af nogen art.
Priser / Information på fragt
godeplanter.dk, tilbyder som udgangspunkt ingen fri fragt, eftersom at den udgift skulle tillægges varens pris, hvilket ikke bliver gjort for gennemsigtighedens skyld.
Skriv eller ring inden bestilling af potteplanter, større eller tunge vare til levering på ikke-brofast ø, da der i nogle tilfælde vil blive tildelt en ekstra omkostning ved dette.
Leveringsbetingelser
Udlandet:
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
Levering
godeplanter.dk benytter GLS, Bring og Postnord som transportleverandør, godeplanter.dk benytter den transportleverandør som passer til netop dine bestilte vare for at sikker dine vare kommer i god stand til din leveringsadresse.
Vi sender ordren så hurtigt som mulig, med mindre der er ønsket en specifik dato. Dato vil fremgå af den endelige ordrebekræftelse..
Ved levering accepterer du at pakke, bliver stillet ved hoveddøren, medmindre andet er aftale, skriv i kommentar feltet ved ordreafgivelsen, hvis anden placering ønskes, eller benyt pakkeshop muligheden.
godeplanter.dk tilbyder også levering til pakkeshop, medmindre der er tale om levering af planter.
Bemærk at de angivne leveringspriser på hjemmesiden kun er gældende for brofaste steder i Danmark. Ved levering til en ikke-brofast ø kontakt godeplanter.dk, da ved store, tunge forsendelser kan der tillægges en mere omkostning.
Varemodtagelse og reklamationsret
Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader.
Reklamation af varer som har fejl og mangler ved modtagelsen, skal meddeles inden 24 timer på mail: godeplanter@proplant.dk, med vedhæftet fotodokumentation af skaden og evt. indpakning og vi vil håndtere opgaven hurtigst mulig.
Der ydes generelt 2 års reklamationsret på isenkram købt hos godeplanter.dk efter købelovens regler. Husk derfor at gemme din faktura/ kvittering, hvis der skulle opstå et problem.
Der stilles ingen garanti, ved køb af levende planter, da deres overlevelse helt afhænger af de betingelser de får fremover.
Ændringer eller annullering af ordre
Vi kan hjælpe dig med at ændring eller annullere din ordre. Kontakt os pr. mail: godeplanter@proplant.dk hurtigst mulig. Ved planteordrer gælder dette KUN hvis varen ikke allerede er blevet bestilt, hos producenten, til din ordre.
Fortrydelsesret
Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret efter varemodtagelsen, alene på isenkram købt hos godeplanter.dk, såfremt varerne sendes tilbage i ubrugt original pakningen. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret.
Du vælger selv om du vil have pengene retur, eller ombytning til andre varer. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.
Returadresse:
godeplanter.dk
Snedkervej 18
6710 Esbjerg
Danmark
BEMÆRK Fortrydelsesret og returret gælder ikke for planter, der allerede er blevet bestilt, hos producenten, til din ordre, og som godeplanter.dk derfor er forpligtiget til at aftage.
Generelle forbehold
Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer, afgiftsændringer eller prisstigning fra leverandører
Handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra godeplanter.dk
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klage Løsning:
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klage Løsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse godeplanter@proplant.dk
Oplysninger om sælger
godeplanter.dk
(del af proplant.dk ApS)
Snedkervej 18
6710 Esbjerg
CVR 41211385
Danmark
Tlf. +45 9394 2121
E-mail: godeplanter@proplant.dk